28 Nisan 2010 Çarşamba

Kıtalararası Yolculuk

Malezya heyecanının ardından herkese merhaba .

İki hafta önce geçilen Malezya Grand Prix'i, yine pilotların kendilerini gösterdiği, motorsporları dünyasının anlık heyecanını barındıran bir yarış oldu. Sıralama turlarında yaşanan sürpriz gelişmeler,yarış gününe sarkmasa da olası podyum sırlamasını etkilemişti.Ferrari ve Mc Laren'in sıralama turlarında yaptığı taktiksel hata,gridin gerisinden başlamalarına sebep oldu.Bu strateji hatası izleyenlere keyifli bir yarış günü vaad eder nitelikteydi. Öyle de oldu.

Yarışa hızlı bir başlangıç yapan Red Bull pilotları, en ciddi rakiplerinin geride kalmalarının avantajı ile rahat bir yarış çıkararak takıma çok önemli puanlar kazandırdılar.Aynı zamanda pilotlar şampiyonası için iddaalı olduklarını kanıtladılar.Sezonun başlangıcından itibaren,çok hızlı olduğu herkes tarafından kabul edilen Renault motorlu RB6'lar,dayanıklılıklarını bu yarışta gösterdiler ve tempolarını iyi koruyarak finish görmeyi bildiler.Ferrari'nin dünya şampiyonu pilotu F.Alonso,arızalı vites kutusuna rağmen ustalığını konuşturdu.Sekiz bin irili ufaklı parçanın bir araya getirdiği bu hız makinalarının,en önemli parçalarından biri olan vites kutusunun,izleyicilerin bile anladığı arızasına rağmen,finishe kadar podyum kovalayan usta pilot,son turlara girildiğinde motor arızası ile yarış dışı kaldı.

Podyumda ise M.Schumacher'in bize yıllarca dinleterek öğrettiği Alman milli marşını, S.Vettel tekrar anımsattı.Sanırım bu misyonu bundan sonra Vettel üstlenecek.Mercedes takımının genç pilotu N.Rosberg,podyumun 3.lük basamağında olmasına rağmen sanki birinci gibi alkışlandı.Petronas-Mercedes işbirliğinin,Petronas için doğru bir yatırım olduğunu,kendi ülkesinde göstermiş oldu.

Sezonun bir sonraki yarışı yine uzak bir kıta olan Çin'de.Alfabesinden,yaşam kültürüne,insanlarının farklı görüntüsünden,kalabalık atmosferine kadar çok değişik bir ülke olan Çin'de yapılacak grand prix heyecanlı olmaya aday. Dünyanın en büyük 8.şehri olan Şanghay'da hafta sonu geçilecek grand prix'de, hava koşulları sıralama turlarına ve yarışa etki edecek gibi gözüküyor.Uzun start - finish düzlüğü Mc Laren'lere hız konusunda avantaj kazandıracak düzeyde.Arka kanat ayarlarını hava akımı ile değiştirebilen ve bu sayede araçlarında fark yaratabilen,Hamilton ve Button burada bir zafere imza atmak isteyeceklerdir. 2004 yılını rekorlarla geçiren M.Schumacher bu pistinde en hızlı adamı.Kariyerinde ikinci baharını yaşamaya başlayan Sumi,4 yıl üst üste çok iyi uyum sağladığı aracı ile bir çok rekora imzasını atmıştı. Yine o yıllarda kazandığı ''Rekorların Adamı'' ünvanını kolay kolay kimseye bırakmayacak gibi.Zira artık rekor kırmaktan çok,yarış kazanmak ve sezon sonu bitiş çizgisini birinci olarak geçmek daha önemli bir hal aldı. N.Rosberg Mercedes'i ile ilk bakışta M.Schumacher'den hızlı gibi gözüküyor.Malezya'da çıktığı podyum bunu ispatlar nitelikteydi.Red Bull pilotları Vettel ve Weber,en hızlı araca binmelerinin ayrıcalığını,puan ya da puanlara dönüştürmek isteyecekler.RB6'lar güçlü ve hırslı.Massa ve Alonso,Ferrari'nin tecrubeli olduğu pist ayarları konusunda avantajlı.Bu avantajları onlara damalı bayrağı ilk sırada geçmek konusunda ne kadar yardımcı olacak.Ferrari hiç durmadan 100 tur atacak kadar dayanıklı gözüküyor.Yarış günü tüm stratejik oyunlar oynanacak ve kazanan,56 tur sürecek heyecanlı yarışın ardından ortaya çıkacak.

Son uzak kıta yarışı olan Çin Grand Prix'inin ardından, F1 artık Avrupa'ya gelecek. Ait olduğu yere. Takımlar ve pilotlar kadar,F1 severler için de ulaşılabilir bir hava kazanacak olan sezon,daha heycanlı yarışları bizlere yaşatmaya aday.Ardı ardına bir çok heyecanlı pisti ve tutkulu taraftarı takvimde sıralayan sezonun, bundan sonrasında amaç her zaman olduğu gibi podyuma çıkmak ve hız dünyasının bir numarası olmak olacak. Bu amaç ise biz hız tutkunlarına,düşleyemiyeceğimiz kadar büyük bir haz yaşatacak. Hızla yaklaşan Türkiye Grand Prix'i ise,Türkiye'deki F1 tutkunlarına şimdiden geri sayımı yaşatmaya başladı Bu heyecanı pist kenarında yaşamak,sezona özel çekişmeyi canlı olarak görmek ve podyuma kimin çıkacağına şahit olmak gerçek anlamda inanılmaz olacak.

Heyecanın hiç azalmayacağı, efsanelerin yeniden hatırlanacağı, F1 tarihine altın harflerle kazınmış pistlerde, güçlü motorların 60 yıllık birincilik savaşları, yeni yaşını kutladığı bu sezonda üst düzey bir seyir zevki veriyor. Her yarışta daha hızlı olmayı hedefleyen motor sporları,geçmiş yılların ardından tam gaz devam ediyor. İlk keskin virajın apexinde buluşmak dileği ile,tüm Formula1 severlere hızlı bir hafta sonu dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder