28 Nisan 2010 Çarşamba

Tropik İklimin Sıcak Lastikleri

Malezya Grand Prix’i öncesi tüm Formula 1 severlere merhaba.

Güneydoğu Asya’nın iki büyük adadan oluşan nehirler ülkesi, hafta sonu 2010 sezonunun 3. yarışına ev sahipliği yapacak.

Başkent Kuala Lumpur’da yapılacak grand prix’e adını veren Petronas, sponsoru olduğu Mercedes takımının evinde hissetmesi için elinden geleni yapacaktır. Yerel seyircinin de büyük bölümü Mercedes’i destekleyecektir.

Sepang pistinin, diğer pistlere oranla, daha iyi,teknolojisi yüksek ve modern olduğu biliniyor. Pilotlar içinde heyecanlı olacak bu yarış, hava koşullarının belirleyeceği sürprizlere açık görünüyor. Mevsim normalleri gereği Kuala Lumpur’da sıcaklık 33 derece. Ancak Muson yağmurları nem oranını % 80’lerde tutuyor. Pist ısısının çabuk yükselmesi ve sıcaklığını koruması takımların stratejilerini belirlemelerinde ince hesaplar yaptırabilir. Lastiklerin çabuk aşınması ve bozulması,pit-stop’larda kaybedilebilecek olası saniyeler anlamına geliyor. Serbest antrenmanlar ve sıralama turları ile gün yüzüne çıkmaya başlayan takım stratejileri, öncelikle ilk cepleri almak olacaktır. Formula 1 pilotları yarışmaktan zevk aldıkları bir pistte tropikal bir iklimde olacaklar. Motorların ve otomobillerin dayanıklılığı kadar, 56 tur sürecek yarış boyunca pilotlar tüm duyuları ile ayakta kalmak zorunda olacaklar. Artık çok daha küçük hataları değerlendirmeyi bilenler ise pazar günü rakiplerinin ensesinde olacak.

Sezona fırtına gibi giren Red Bull, Vettel ile zaten hak etmiş olduğu podyuma ulaşabilir. Motivasyonu ve puan farkını düşünerek Vettel’in iyi bir puanla finish görüp,Red Bull’ un enerjisini geri vermesi gerekiyor.Aynı zamanda Weber’in de. Çünkü Renault motoru kullanan RB6, gerekli hıza ve güce fazlasıyla sahip. Mc Laren takımının pilot yönlendirmeli arka kanadı, düzlüklerde fark yaratıyor. Birden rakibinin hava koridoruna giren MP4 – 25’ler, Mercedes motorunun gücünü iyi yansıtıyor. Ferrari’nin yıllardır devam eden dayanıklılık ve finish görme istikrarı,çok çalışmak ve iyi pilotlar ile desteklendiği sürece,dünya şampiyonlukları devam edecektir. Markalar Şampiyonası’na da ciddi bir başlangıç yapan Ferrari,2010 sezonu için iddaasını ortaya koydu. M.Schumacher ve N. Roosberg, Mercedes takımı ile çabuk uyum sağladı. Avrupa’ya dönmeden alacakları puanlar, avantajlı olmaları için bir şans. Çünkü Red Bull, dayanılılık sorunlarına kıtalar arası yolculuğun sonunda çözüm bulmuş olacaktır.

Sezonun 3. yarışı olan Malezya Grand Prix’i, tüm teknik olasılılıkların değerlendirileceği, en hızlı tur zamanlarının el değiştireceği, tropik ikliminin sürpriz katkıları ile şimdiden iyi bir yarış olmaya aday. Hafta sonu geçilecek grand prix’de yarışan,çalışan,izleyen ve katılan herkese, heyecan, hırs ve mücadele dolu bir yarış dilerim. Start düzlüğünde buluşmak üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder