7 Mayıs 2010 Cuma

En Uzun Düzlük

Üç haftalık bir aranın ardından, motor seslerine kavuşacağımız hafta sonu öncesinde tüm Formula 1
severlere merhaba.

Bilindiği gibi Avrupa yarışları, tüm Formula 1 camiasında sezonun asıl başlangıcı olarak ele alınır.
Bunun bir çok sebebi var. Takımların sezonun ilk dört yarışında elde ettikleri veriler, pilotların ve araçların
durumları, sayfalarca döküman, evlerine dönen takımlar için oldukça önemli bir değerlendirme sürecidir.
Tüm bu veriler ışığında, tecrube ve teknoloji ile, yenilenme süreci yaşayan tüm takımlar, sezonun geri
kalanında yarışacakları otomobillerini önemli ölçüde geliştirir ve rakipleri ile aralarındaki farkları kapatmak
veya farkı daha çok açmak için çaba gösterirler.

Mücadelenin ve rekabetin çok üst düzeyde yaşandığı 2010 sezonu, takımların çok çalışmasına, sınırları daha
fazla zorlamasına sebep oluyor. Fabrikaların ışıklarının geceler boyunca yanmaya devam ettiği üç haftalık
aranın ardından, tüm dünyadaki F1 severlerin heyecanı yeniden ateşlenecek.

Bu hafta sonu geçilecek olan Catalunya Grand Prix' i, Formula 1' deki 20. yılını kutlayacak. 1991 yılında
kullanıma açılan pistin ilk grand prix' ini Nigel Mansell kazanmış ve tarihteki yerini almıştı. Pist tarihinin
neredeyse tamamında yarışa pol pozisyonunda başlayanların kazandığı istatistikleri bozan, yine ve tabiki
Michael Schumacher. 2000 yılında ezeli rakibi Mika Hakkinen' in pol pozisyonunda başladığı yarışı, Sumi
birincilikle bitirmişti. Her ne kadar sezona iyi bir başlangıç yapamasa da, geçtiğimiz haftalarda hemen hemen
bütün pilotların, onunla ilgili yaptıkları açıklamalarda, ona duyulan saygıya ve korkuya tanık olduk. İspanya' nın
adeta boğası olma ünvanı yine Michael Schumacher' e ait. Bu pistte kazandığı 6 grand prix zaferi ve 7 pol
pozisyonu var. Avrupa sezonu ile birlikte yeni aracına kavuşan Sumi, hafta sonu rakiplerine yaklaşma şansı bulabilir.

Red Bull takımının ambargo koyduğu pol pozisyonunu elde etme başarısı, burada kendilerine avantaj sağlayabilir.
Vettel ve Weber, güçlü RB6 ile Avrupa' yı sallama hedeflerinden bir an bile kopmadan yarışacaklardır. Şu sıralar
herkesin geride bırakmak istediği tek araç RB6. Ferrari, üç haftalık çalışmaların ardından yeni motoru ile yarışa
başlayacak. Sıralama turlarında elde edecekleri başarılı derecelere ihtiyaçları var. Dünya Şampiyonu pilot
F. Alonso, kendi seyircisi önünde şüphesiz favori olacaktır. Mc Laren takımının şampiyonları oldukça rahat geldikleri
Avrupa'ya, güçlü araçları sayesinde mutlak birincilik hedefi ile başlayacaklar. Uzun düzlüklerin avantajını, podyum
ile süslemek isteyeceklerdir. N. Rosberg' in, istikrarlı sürüşü, takım arkadaşının yeni aracı ile sağlayacağı performans
ve destek ile, Mercedes' e yarıtımların karşılığını vermeye başlayabilir. Renault takımının pilotları, M. Weber ve
V. Petrov başarılı sonuçlar alacağının sinyallerini daha Avrupa' ya gelmeden verdiler. Bundan sonra da başarılı
sürüşlerini devam ettirerek, markayı daha iyi yerlere taşıyabilirler.

Geçiş imkanlarının zor olduğu pist, 4.665 km. uzunluğunda. 66 turun atılacağı grand prix' de Fernando Alonso,
Jamie Alguersuari ve Pedro De la Rosa kendi evlerinde, İspanyol taraftarların desteği ile yarışacak. Pistin tur
rekoru şimdilerde Dünya Ralli Şampiyonası' nda izlediğimiz Kimi Raikkonen' e ait. 2008 yılında Ferrari koltuğunda
yarışan Kimi, 1.21.670' lik derecesiyle bu pisti ne kadar sevdiğini kanıtlamıştı. Bu yıl, öncekilerin aksine bir çok
geçişin ve sıkı takip sahnelerinin yaşanacağını umduğum yarış, özellikle ilk virajda yaşanacak yer bulma
mücadelesi sırasında, güvenlik aracının erken görünmesine sebep olabilir.

Catalunya Pisti, 19 yarışlık maratonda en uzun start/finish düzlüğüne sahip olan pist. Ayrıca geçtiğimiz yıllardan
bilindiği gibi üçüncü viraj, pistteki en önemli noktalardan biri. Pilotların en çok zaman kazandığı veya kaybettiği
pistin en karakteristik noktası. Özellikle lastikleri oldukça zorlayan ve geçiş imkanlarının çok sınırlı olduğu
pistte, sıralama turları ciddi önem taşıyor. Yarıştan ziyade bir çok takımın stratejisi, pol pozisyonunu almak ile
ilgili olacaktır. Formula 1 takımlarının, sezon başlamadan önce yıllık test çalışmalarını yaptığı pist, pilotların
alışkın olduğu ve hatta gözü kapalı şekilde yarışabilecekleri kadar bilindik.

Genellikle güneşli ve kuru havasına alıştığımız Catalunya Grand Prix' i öncesinde, hava tahminleri bilinenlerin
aksini gösteriyor. Olası bir yağış, yarıştaki dinamiklerin değişmesine, puan ve podyum mücadelesinin
etkilenmesine sebep olabilir. Tüm bu detaylar ise, Formula 1 tutkunlarına gerçek ve heyecan dolu bir yarış
izlettirebilir.

Serbest antrenman turlarından, damalı bayrağın sallandığı son saniyeye kadar, maksimum hızda yaşanacak
olan Grand Prix öncesinde tüm Formula 1 tutkunlarına, zevkli, mücadele gücü yüksek, adrenalin dolu bir hafta
sonu dilerim. Favorilerin ve klişelerin değil, sürprizlerin ve cesaretin gücünü göstermesi dileği ile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder